vrijdag 26 april 2013

Dag 10 - Bok Tower & Gardens

Uit het raam kijkend zie ik dat het weer een stralende dag zal worden. Terwijl ik koffie aan het inschenken ben hoor ik buiten het kenmerkende geluid van een luchtballon. Inderdaad glijden er maar liefst vier kanjers op gering hoogte over de wijk, een feestelijk begin van de dag! Ik ben helaas net te laat met m'n camera... Als ontbijt ga ik dit keer zelf breakfast burritos maken. Ik moet zeker zijn geinspireerd door de lekkere burrito die ik gisterochtend bij McDonalds at terwijl ik met internet bezig was. Ik kan zeggen dat m'n eigen versie minstens zo lekker is, mmm. Voor de liefhebbers zal ik het recept onderaan vermelden.

Na de ochtendrituelen kijk ik m'n lijstjes met tips eens door. En kijk, daar komt Bok Tower weer bovendrijven. Dat is een leuke autorit en wandelen in een mooi park tegelijk. Ik ben er een aantal jaren geleden al een paar keer geweest en het blijft trekken. Om half tien rij ik weg, tank nog even en neem route 27 in zuidelijke richting. De website geeft duidelijke rij instructies dus dat moet een makkie zijn. Website? Ja! Vanochtend vroeg heb ik een uur thuis kunnen internetten. Het lijkt wel of de eigenaar van dit huis alleen een nachtabonnement heeft...

De toren kun je al van verre zien want het is het hoogste punt in de verre omtrek. Op het laatst ging het binnendoor, langs sinaasappelboomgaarden (hier rijkelijk aanwezig), koop m'n kaartje bij het toegangshek en parkeer m'n auto onder een schaduwrijke boom op het bijna lege parkeerterrein. Het is knap warm, beetje vochtige warmte ook. Bij de receptie krijg ik een brochure en plattegrond van dit uitgestrekte park, ooit bedacht en in 1929 gerealiseerd door landgenoot/immigrant Edward Bok, rijk geworden als editor van populaire vrouwenbladen. Het ziet er bekend uit, maar nu is er een kleine bioscoopzaal bijgekomen waar je een korte film kan bekijken over het ontstaan van dit park. Het valt me op hoe goed alles hier is verzorgd en hoe aardig het, vooral oudere, personeel is. Dan loop ik het park in, richting toren. Het carillon speelt vrolijke deuntjes. Na wat rondgelopen te hebben strijk ik neer op een lommerrijk bankje. De groene omgeving, het gekwetter van de talrijke vogels, het geritsel in de bladeren van de even talrijke eekhoorns en de lekkere geuren geven aanleiding tot diepzinnig gemeimer.


 

 















Tegen enen ben ik weer terug op aarde, en loop ik naar een bankje dichter bij de toren want het carillon gaat nu live bespeeld worden door Vlaming Geert d'Hollander. Het is het wachten waard, prachtige klanken komen van boven uit de toren. Overal waar ik kijk zitten mensen op bankjes te luisteren naar het getingel.



Om half twee vind ik het genoeg en ga de terugreis ondernemen. Ik voel me niet optimaal fit, zeker net niet lang genoeg geslapen, en dan word ik traag en een beetje prikkelbaar. Toch maak ik zin om een stuk van de scenic route 17 North te rijden. Net na het plaatsje Dundee rij ik terug naar de hoofdweg die me in een uurtje thuis brengt. Even een korte nap, en ik voel me een stuk beter. Er ligt nog altijd een kaas en salami pizza in het diepvriesvak, dus laten we die maar slachten voor het avondeten. Salade erbij en we zijn weer helemaal blij. Er blijven zelfs nog wat stukken pizza over voor morgen, misschien voor de lunch. Voor het avondeten wil ik iets speciaals gaan doen, wat weet ik nog niet. Morgen kan ik ook nog aardig wat doen want de koffers zijn zo ingepakt. Dat is het voordeel van licht reizen. Ik denk dat het accent op de ochtend zal vallen, en ik 's middags lekker thuis blijf bij de pool.

Dit was ook weer een geweldige dag. Hopelijk kan ik morgen, de laatste dag, ook zo genieten.

ERIC'S RECEPT VOOR BREAKFAST BURRITOS


Ingredienten (voor 4 burritos):
- 4 kleine tortillas (fajitas)
- 4 eieren
- smeltbare milde en/of pittige kaas
- pittige worst (cervelaat, pepperoni e.d.)
- 4 dungesneden plakjes ham
- kleingesneden blokjes tomaat
- ketchup
- mosterd
- zout
- peper

Bereiding
Snij de pittige worst in kleine stukjes.
Verdeel de kaas in kleine stripjes en bedek hier elke tortilla mee (eventueel afwisselend pittig en mild).
Kluts de eieren in een kom en voeg zout en peper naar smaak toe.
Schenk de eieren in een verwarmde koekepan en maak er scrambled eggs van.
Voeg naar smaak wat van de stukjes pittige worst toe aan het eiermengsel en hou het geheel warm op een laag vuur.
Verwarm op een bordje elke tortilla (met de kaas erop) ongeveer 20 seconden in de magnetron tot de kaas is gesmolten, en verspreid met een mes de gesmolten kaas over de hele tortilla.
Schep een deel van de scrambled eggs op het midden van de tortilla en leg er een plakje ham bovenop.
Voeg eventueel nog wat pittige worst, ketchup, mosterd en stukjes tomaat toe.
Rol het geheel tot een burrito.

Eet smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. He Bok Tower, wat leuk deze staat op onze planning voor onze September vakantie.. Goed te lezen dat het je beviel !!
    Maak er nog wat van Eric, voor ons zit het erop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor alles, medegenieters, en een hele goede terugreis!

      Verwijderen
  2. Leuk verslag, lijkt me erg leuk daar.
    Geniet vandaag van je laatste dagje daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet van je laatste dag Erik!! Wat vliegt de tijd toch om.

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen