zaterdag 20 april 2013

Dag 5 - Dat zijn leuke dingen voor de mensen...


Terwijl de sprinklers buiten actief worden in mijn stukje van de USA, typ ik de eerste woorden van deze zaterdagblog. Ik heb net lekker ontbeten met koffie van matige sterkte (het is nog net geen thee) en breakfast paninis van het merk Lean Cuisine. Smakelijk!

Al etende lees ik dat er nog meer floridaforumleden zijn geland. Dit zijn wel populaire weken! Ik zal eens goed opletten in supermarkten, outlets en restaurants of ik mensen herken. De meesten ken ik alleen van foto's in hun leuke blogs. De lokale economie zal een flinke boost krijgen door alle uitgaven voor het in- en uitwendige van de mens, iets waar ikzelf natuurlijk ook vrolijk aan meedoe. De eerste uitgaven vandaag gaan richting benzinepomp, want de helft van de tankinhoud is reeds opgegaan aan sun and fun. De benzine slurpende airco is echter een noodzaak; de auto heeft wel een schuifdakje maar dat extra gat geeft geen verfrissing, integendeel. Alleen 's morgens vroeg is dat lekker.

Een van de komende dagen ga ik naar....Busch Gardens in Tampa. Ik heb er zoveel leuke verhalen over gehoord dat het me een bezoek waard lijkt. Het is naast pretpark met diverse roller coaster rides namelijk ook een mooie dierentuin, en dat trekt me over de streep. Ik ben er nog nooit geweest dus dat maakt het extra leuk en spannend. In het weekend zal het ongetwijfeld extra druk zijn, dus ik aarzel nog even over de dag van het bezoek, maar deze zondag wordt het niet.

Zo, ik ben inmiddels een aantal uren verder en een toegangsticket voor Busch Gardens rijker.



Het ticket heb ik gekocht bij Billy Boys, na een tip van Remco. Het scheelt aardig wat geld. Die tent zelf is een verhaal apart. Van buiten ziet het er niet uit, maar eenmaal binnen weet je niet waar je kijken moet en wie wat doet. Wat een rommeltje. De winst van de kaartverkoop gaat duidelijk niet naar de inrichting, maar ja, dat is dan ook weer mijn winst zullen we maar zeggen. Genoeg negativiteit, het is vakantie, dus....SMILE!

Verder heb ik route 27 richting zuiden gevolgd tot net iets voorbij Davenport. Langs de weg ligt nog een Walmart, en je kunt nooit genoeg spullen hebben... Ach, het viel wel mee: een paar shirts voor veels te weinig, een leuke pet, weer een gallon water, wat koffiecreamer en nog wat grut. De maag begon zich te laten voelen, dus ook maar twee gevulde donuts erbij voor straks.



In een verre hoek van de zaak staat een megabak vol met zoetigheid. Blijf daar maar eens vanaf!


Eenmaal in de auto ging de pet op, en de eerste donut tussen de kaken. Man wat lekker.


De nieuwe pet past perfect

En zo ligt de zoetigheid erbij in huis. Ik zou zeggen: kom langs en graai mee (zolang de voorraad strekt!).


4 opmerkingen:

  1. Nou, zou graag even langskomen voor wat lekker snaaiwerk, helaas beetje ver ;-)
    Heerlijke dag weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf niet zo'n zoete kauw, maar kan me voorstellen dat het verleidelijk is.. Die pet is mooi Eric !!
    Enne Busch Gardens is ook leuk.. , Lori Landing ( voeren van de vogels) en de Walibi's zijn een bezoek waard, wij lopen meestal de Edge of Africa..

    Ga niet in de Gwazi tenzij je hoofdpijn wilt..

    De Tiger Trail is ook mooi vanaf de loopbrug op de witte tijgers kijken, hier moet je wat geluk hebben !!

    De Cheetah Run is gaaf daar rennen de Cheetah's achter een prooi aan, dit is slecht's op een paar tijden over de dag !!

    Enz enz lol

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bedankt voor de tips Rick. Nu hopen dat het morgen beter weer is dan vandaag. Heb jij enig idee wat voor weer het morgen wordt in Tampa?

    BeantwoordenVerwijderen