woensdag 17 april 2013

Dag 2 - Op zoek naar een internetkabel


Ik heb een rommelige slaap-waak nacht achter de rug, maar 's ochtends voel ik me toch prima. Flarden mist rijzen op uit het meer waar dit huis aan grenst. Het is een beetje een eng meer, alsof er elk moment aligators uit komen kruipen. Het komt vast en zeker door het restje letlag waar ik nog last van heb. Voor het ontbijt moet ik het doen met het laatste meegebrachte restje oploskoffie en de opgewarmde cheeseburger van gisteren. Het gaat erin als koek...merkwaardig.

Om een uurtje of 10 ga ik van huis om de eerste boodschappen te doen bij de Walmart aan Cagan Crossing. Dat levert weer een hele verzameling plastic zakjes op. Thuis maak ik met al dat verse spul een simpele maar lekkere lunch met een green salad, een potato salad en een corn dog. Dat is even smullen.




Ik moet ergens ook nog een lange internetkabel scoren want deze woning heeft geen wifi, maar alleen bekabeld internet. Dat werkt op zich prima, maar de kabel is maar 1 meter lang zodat ik het nu moet doen met een staanplaats (!) voor het keukenblok waar het modem staat. Leuk voor even, maar 10 dagen, nou nee. Voor de afwisseling rij ik naar de Walmart aan Bass Road, maar helaas, ook daar geen kabels. Tja, het is ook het draadloze tijdperk. Morgen maar even naar Best Buy, en voorlopig moet ik het dan maar even redden zoals te zien is op de volgende foto.














Laat daar nou net ook de pot met peanutbutter filled pretzels staan!



's middags neem ik, onder het genot van een versgezette bak koffie, de van Walmart meegebrachte couponboekjes door waar tot mijn verbazing een aantal leuke tips uit voortkomen. Die couponboekjes ken ik al zo lang, en ze lijken  elk jaar vrijwel hetzelfde. Toch niet. Bijvoorbeeld: het Osceola County Welcome Center, fungerend als streekmuseum...gratis! Verder zitten er coupons in voor golf en off-road rijden, maar ik denk dat het daar te heet voor is. Er waait wel een lekker windje, maar toch. Ik zie wel. Niks moet, alles mag, is het parool. En er komt nog iets anders bij me op, los van de coupons: toch een keer naar het populaire restaurant Cracker Barrel gaan om te lunchen of dineren. Dat is het soort restaurant waar ook de locals graag eten, en dat zegt genoeg over de kwaliteit. Als je er langs rijdt zie je altijd een parkeerplaats vol auto's.

Morgen dus naar Best Buy voor de lange internetkabel en misschien buurten bij Starbucks. Ik wil zowiezo kijken of er nog zaken bij zijn gekomen sinds verleden jaar. Dit hele gebied is nog steeds booming. En morgen ga ik het zwembad bij het huis maar eens in. Het water is lauw, dus zoveel moeite mag het niet kosten.

Na een kleine avondmaaltijd breng ik de avond door met het maken van dit verslag, en wat tv kijken. Tot morgen!







4 opmerkingen:

  1. Hmm lekker relaxed Eric, mooie locatie en mega auto..
    Florida ... lekker huh?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hi Rick, inderdaad. Laten we zeggen: PERFECT! En nu ook met een prima internetkabel dankzij Remco ;-))

      Verwijderen
  2. Nog niet in het zwembad gelegen? Ga je schamen! ;-)
    En fijn dat je nu een langere kabel hebt, dat staan is vermoeiend tijdens je vakantie.
    Leuk dat er zoveel Florida Forum gangers zijn, en fijn dat je elkaar dan kunt helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mezelf even flink toegesproken, en er gaat nu van het zwembad gebruik gemaakt worden. Even de benen strekken na al dat staan!

      Verwijderen