zondag 21 april 2013

Dag 6 - Pretpark Walmart


Vannacht om kwart over een werd ik wakker. Niks alarmerends, dit is normaal voor mij. Een koffie speciaal gezet en wat op internet gekeken (op tv zie je bijna alleen commercials dus daar is niks meer aan). Voordat ik weer onder de wol zou gaan ben ik even buiten gaan staan op de patio rond het zwembad. Het was niet echt pikkedonker. Enige uren later was het echt tijd om op te staan. Geen internetverbinding dit keer. Wat is dat nou? Van alles geprobeerd met aan/uit knoppen en kabels erin en eruit, maar niets hielp. Tot op dit moment is het een kwestie van geluk hebben als het modem het weer eens doet. Het kan natuurlijk ook aan de provider liggen. Ik zal het management maar eens bellen hierover; misschien kunnen zij hulp bieden.

Een aantal baantjes in het zwembad dienden als ochtendgymnastiek. Het water is best koud maar eenmaal door gaat het best.



Aan de overkant van het meer zag ik twee mensen lopen. Ik ben benieuwd hoe het uitgestrekte bos eruit ziet daarachter. Dat zal wel vol zitten met allerlei (on)gedierte. Een prik van een fire ant en je bent de rest van je vakantie de pineut. En dat is nog maar een klein beestje. Laten we het maar bij de gebaande paden houden. Hier in de wijk liggen smalle trottoirs, dus dat biedt de mogelijkheid om op een veilige manier een ochtend of avondwandeling te maken. Dit houden we zeker in gedachten.


Wat me in en rond het huis stoorde waren de tekenen van verval en verwaarlozing. Het is beslist geen dump, maar al die kleine dingen bij elkaar dragen niet bij aan het vakantiegevoel. Dus: de handen uit de mouwen gestoken en met een sopje, keukenpapier, stoffer en blik en de stofzuiger (zo'n luidruchtige amerikaanse Hoover met koplamp!) de stofnesten op lampen, in raam en deursponningen, vensterbanken, plinten en voegen te lijf gegaan. De afzuigkap was ook te vies om aan te zien. Deze actie gaf veel voldoening. Schuifdeuren gaan nu zoevend open en dicht, de vensterbanken glimmen in het zonlicht en de afzuigkap kan weer jaren mee. En ik heb even weer wat nuttigs gedaan ;-)

En ja, waar moest de auto weer naar toe op deze zondagochtend? Juist. De grootste grutter van het land. Maar Walmart op zondag is wel heel erg leuk. Dit is een pretpark op zich besefte ik al glimlachend. Veel gezinnen met kleine kinderen die lopen te rennen en gillen en overal aan zitten. Al die Disneyfiguren zijn natuurlijk heel aantrekkelijk.




Die store is zo groot dat je al karduwend aardig wat voetstappen zet, dus goed voor de lijn is het ook nog. Ik kreeg er honger van maar dat is daar uiteraard geen probeem. Een paar chicken salad sandwiches zijn zo ingeladen. Vlak naast de Walmart bevindt zich een Starbucks restaurant met drive-thru, en die was weer goed voor een grande macchiato. Onnodig te zeggen dat ik hier altijd met een big smile rondloop. Het is hier gewoon geweldig!

De rest van de middag heb ik in het boek gelezen. Eerst op de patio, maar na een uurtje moest ik naar binnen vanwege de hevige regenbui die losbarstte en uren later nog steeds aan de gang is.


Dus heb ik me op een comfortabele bank gesettled en daar verder gaan lezen, totdat m'n ogen dichtvielen. Ik vermoed dat de calorieen van de koffie macchiato, de sandwiches en zoutjes daar debet aan zijn. Het is niet erg, ik wilde er toch een dag van weinig activiteiten van maken, want morgen is het omgekeerde het geval want dan ga ik naar Busch Gardens in Tampa, een uur rijden van hier. Dat wil zeggen, als het weer daar gunstig is. In wil het geld niet in het water gooien. Even de tv in de gaten houden dus. Internet heeft me de zondagmiddag in de steek gelaten maar nu is het er plotseling weer gelukkig. Meteen dit verslag gemaakt.

Tot morgen!

4 opmerkingen:

  1. Hallo Erik,
    Ik ben weer helemaal bijgelezen, was je blog effe kwijt, sorry!
    Je hebt al mooie dagen achter de rug, wel jammer dat de villa zoveel achterstallig poetswerk had, het management mag wel blij zijn met een gast als jou... Ik zou er wel melding van maken, want dit moet toch niet de bedoeling zijn!! Afijn, vandaag lekker naar Bush Gardens, geniet ervan!!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Aggie, ik ben geloof ik net zo'n poetser als Teleton ;-) Busch Gardens heb ik uitgesteld tot morgen, of overmorgen, vanwege het slechter weer.

      Verwijderen
  2. He poetser, we willen je een top dag toewensen in Busch Gardens !!
    Rick en Mandy .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor, poetsen tijdens je vakantie. Zou er idd melding van maken.
    Zonde van regen zeg, hopelijk knapt het snel op. En fijn dat je internet het weer doet, waar zijn we toch zonder...
    Walmart vind ik altijd een evenement op zich :-)

    BeantwoordenVerwijderen