maandag 22 april 2013

Dag 7 - Trash en Cash


Toen ik vannacht weer even op was en naar buiten keek of het nog regende (helaas wel) zag ik dat de vuilnisemmer die ik gisteravond aan de straatkant had gezet nu op z'n kant lag, de vuilniszak opengescheurd ernaast.

De dader: een wasbeertje, betrapt terwijl hij (of zij) bezig was met het doorzoeken van de rommel. Ik deed de voordeur open om hem weg te jagen, en bij het zien van mijn grote gestalte koos hij snel het berenpad, mij met de schillen en dozen achterlatend. De troep heb ik opgeruimd toen het net licht was geworden. Je zit er niet op te wachten, maar raccoons in je vuilnis zijn een typisch amerikaans verschijnsel dus maken we er ons niet druk over. Bovendien is het weer voer voor deze blog ;-)



Het regent, het zegent, en ik moet m'n plannen  bijstellen. Morgen wordt het beter weer, dus word het bezoek aan Busch Gardens 1 dag opgeschoven. Ik wil vandaag wel iets leuks gaan doen, en er zijn nog talloze opties ondanks de regen. Bijvoorbeeld: de Florida Mall bezoeken, een film bekijken, schieten in een van de shooting galeries, een museum bezoeken enz. Zelfs karting zou een optie kunnen zijn.

Update 2pm: het is de Florida Mall geworden. Even rondkuieren tussen al het shoppinggeweld is altijd een leuk uitje. Radioshack zit helemaal achteraan, en draait tegenwoordig bijna uitsluitend om mobiele apparatuur zoals cellphones, tablets etc. waarbij opvalt dat Apple producten oververtegenwoordigd zijn. De verkoper kon in zijn eigen zaak niet eens terecht voor een case voor zijn Samsung telefoon! Best Buy en Walmart zijn niet veel beter in dit opzicht. Apple heeft een zeer stevige voet aan de grond in eigen land. Zelf was ik op zoek naar een niet te dure tablet (dat lukte dus niet), en een USB modem voor de laptop om wegvallen van internet in de toekomst te voorkomen. Ook daar kon men mij niet aan helpen. Dan geef ik me voor nu gewonnen en behelp me met m'n netbookje zolang die het goed blijft doen.

Ik liep alle stands rond de food court eens rond om inspiratie voor de lunch op te doen, en kwam gewoontegetrouw toch weer uit bij Five Guys. Een kleine lunch bestaat daar niet, dus goed gevuld met een hamburger (not all-the-way) en een little fries deed ik nog even een hazelnut macchiato van Starbucks.




De terugreis ging via Sand Lake Road en International Drive.



Even de auto voltanken bij RaceTrack naast Lindfields zodat ik morgen direct op pad kan gaan naar Tampa. Intussen is het prachtig weer geworden. Morgen is het gegarandeerd mooi weer volgens de weerberichten dus dat zit zeker goed. De zon schijnt weer lekker op de patio en ik denk dat ik me daar weer ga vervoegen met het boek en een zoutje plus drankje. En een duik in het zwembad natuurlijk. De avondmaaltijd zal bestaan uit een paar zelfgemaakte tortillas, waarbij het restant gehakt, ground beef zoals dat hier heet, de hoofdrol gaat spelen. Gehakt bakken, stukjes tomaat, kaas en pepperoni erdoor, plus wat zout, peper, ketchup en mosterd, en dit alles in een kort verhitte tortillarondje stoppen. Dit moet lukken. Life's good!


3 opmerkingen:

  1. Vandaag ziet het er goed uit mbt het weer, heel veel fun !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, de Florida Mall, love it!
    En fijn dat het weer beter wordt, veel plezier vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt! Ik ben net terug van Busch Gardens en het is zoals jullie al schreven geweldig. Veel gelachen om rare beesten (ibissen die tussen de tafels rondzwerven voor hapjes), en het gegil van alle rides. Komt uiteraard allemaal in m'n volgende blog.

    BeantwoordenVerwijderen