donderdag 18 april 2013

Dag 3 - Interstatie, intersittie

Donderdagochtend vroeg ziet de omgeving er zo uit:





































en klinken er deze geluiden (spooky!):




Hoera! Er kan weer op een normale manier gecomputerd worden dankzij een lange kabel die Remco spontaan aanbood (hartelijk dank!) na mijn noodkreet van gisteren. Ik heb hem vandaag bij hem opgehaald in z'n (eigen) fraaie villa  op een half uur rijden van de mijne. Leuk ritje, bakkie koffie, bijkletsen, en floeps we waren plotseling twee uur verder. Leuk om in persoon kennis gemaakt te hebben, want de meeste contacten lopen via posts en blogs van het floridaforum. Allemaal enthousiastelingen, net als ik.



Daarna ben ik doorgereden naar een nieuw museum, het Osceola County Historical Museum. Klein, maar fijn en nog gratis ook. Dit museum legt via tekst, foto's en displays de ontstaansgeschiedenis uit van the Sunshine State. Sommige displays zijn niet alleen k(l)eurig, maar ook geurig, dankzij speciale machines die bijvoorbeeld de heerlijk geur van sinaasappelbloesems verspreiden.



























Toch nog een klein beetje geplaagd door jetlag reed ik direkt door naar huis waar een quick nap, zoals de amerikanen zeggen, weer voor de nodige verfrissing van de geest zorgde. Even kletteren in het zwembad completeerde het donderdagplezier. Ik heb net een simpele avondmaaltijd op, bestaande uit een burrito en een uitgebreide salade. Straks nog een kaneelbroodje met koffie, en dan duik ik denk ik vroeg m'n bed in. Ik trek het even niet meer.

Misschien ga ik morgen naar Bok Tower Garden. Dat is bij wijze van spreken een oase in de woestijn en de rit ernaar toe is ook mooi. Ik wil de dagen niet van tevoren inplannen, maar per dag kijken waar de zin naar uit gaat. Ik hoop overigens dat m'n netbook het nog even uithoudt. Hij is af en toe traag en de harde schijf maakt rare geluiden... Toch maar een tablet kopen dan, voordat het te laat is?

Tot morgen!


4 opmerkingen:

  1. Leuk museum Eric, en je hebt gezwommen :-)
    LOL heel veel (kijk) plezier bij Bok Tower !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, nu je toch in Florida bent, is een tablet natuurlijk ook zo gekocht. En ja, je hebt gezwommen, goed zo :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, een beetje aanmoediging wil bij mij goed helpen. Vanavond doe ik weer een dip...

      Verwijderen