zaterdag 27 april 2013

Dag 11- Een laatste rondrit en inpakken


Net wakker loop ik langs de plek waar het modem staat en zie aan de lampjes dat er internetverbinding is. Direct begin ik het verslag van gisteren op Blogger te zetten in de hoop dat ik niet middenin een verbroken verbinding krijg en m'n werk verlies. Het zal niet de eerste keer zijn, grrr. Gelukkig is dat niet het geval, en ik ga daarna door met alle andere internethandelingen die er tegenwoordig bij horen. Plannen voor vandaag borrelen op: nog wat laatste gezuiverd water en een boek kopen bij de SuperTarget iets verderop, en rond het middaguur een laatste rondrit met de auto. De auto moet morgen met lege tank worden ingeleverd, dus...

Bij Target slaag ik prima. Het is heel rustig om een uurtje of 10 en ik ga op m'n gemak langs alle stellingen. Vroeger vond ik de sfeer een beetje te rustig, maar ik geloof dat ik er aan gewend ben en durf zelfs te beweren dat ik dit een prettiger zaak vind dan Walmart, waar het erg rumoerig is en wat rommeliger. Ik kan geen nederlandse equivalenten vinden voor beide zaken; daarvoor zijn ze te uniek in hun soort. Met een nieuw boek en een paar food items loop ik de nu al hete parkeerplaats over naar vak 10 waar m'n auto staat. Ramen open om de warmte eruit te krijgen, dan weer dicht en de airco even op volle toeren laten draaien. Kort na het wegrijden is de temperatuur dan zodanig gedaald dat de airco op de laagste stand kan. Dat is elke keer de routine als ik met de auto ga rijden.


Thuis de spullen opbergen en de koelbox vullen met blue ice, een cola zero en een pecan pie voor onderweg. De kaart van de omgeving bekijkend zie ik al een mooie en niet al te lange route voor deze dag. De rit voert me weer naar Clermont via de mooie weg waar ik laatst ook melding van maakte, en dan is het een beetje kruip door sluip door naar een andere weg nog verder noordelijk. Waarom deze route? Hij voert je door heuvelachtig terrein, langs uitgestrekte boomgaarden, mooie meren en weilanden waar runderen lopen te grazen. Het valt me op dat die beesten aan de magere kant zijn; de paarden die ik zie zien er niet veel beter uit. De boeren zullen wel weten wat ze doen neem ik aan. Dit alles bij elkaar, en de veelsoortige huizen links en rechts van de weg, plus het schitterende weer maken dit tot een memorabele trip. Het valt me op dat er heel veel motorrijders aan het toeren zijn. Het is vrijdagmiddag en mooi weer, dus ik kan me voorstellen dat je er dan op uit trekt. Bijna alle motorrijders zijn van het stoere type, dat wil zeggen een grote baard en/of snor, heftig vestje aan en natuurlijk een bandana om het hoofd. Op de terugweg neem ik route 27 south, en daar kom ik nog veel meer bikers tegen, allemaal richting noorden. Er zal wel ergens een bikefest of iets dergelijks zijn.

Weer terug in de buurt van Clermont rijdt er een wat oudere dame op een scooter op de middenbaan van de 3-baans weg, best wel een apart gezicht. Ze doet qua snelheid zeker niet onder voor de automobilisten. Ik vind haar wel lef hebben. Ze draagt wel een helm, maar geen beschermende kleding. Sterker, ze draagt gewoon zomerkleding. Er kan altijd iets fout gaan onderweg, maar het verkeer hier is zeer gedisciplineerd. Men geeft fietsers, een enkele bromfietser (!), scooter- en motorrijders ruim baan.





Ik schiet toch nog even de Walmart in Clermont binnen om de avondmaaltijd te kopen, zijnde twee bakjes met een chinese magnetronmaaltijd. Ik heb nog zitten dubben of ik ergens uit eten zou gaan, maar het trekt me niet, en ik heb thuis nog teveel eten staan dat op moet voordat ik weg ga. Veel leden van het Floridaforum gaan wel uit eten, en de tips vliegen je om de oren. Er zitten nauwelijks negatieve kritieken tussen, en dat maakt de keuze er niet makkelijker op. Er zijn zoveel restaurants (incl. fastfood) in de omgeving van Kissimmee alleen al dat je elke dag van het jaar naar een ander restaurant kan gaan!




Weer thuisgekomen begint het inpakken al een beetje, doe nog een laatste wasje, en loop zo aardig wat heen en weer. Tot nu, om rustig dit verslag te typen. Offline, dat wel. De reden is nu wel duidelijk lijkt me... Zometeen voor de laatste keer het zwembad in, en dan lekker aan de chinees en zo de avond in. Morgenochtend om 10 uur dien ik het huis te verlaten. Dit komt perfect uit want rond 11 uur dien ik op het vliegveld te zijn om in te checken bij de Delta balie.

Het volgende, tevens laatste verslag zal ik schrijven nadat ik ben thuisgekomen. Thuis...hier in dit huis in Florida voel ik me nu ook al thuis. Dit wordt verwarrend ;-)

2 opmerkingen:

  1. Lekkere afsluiter, heerlijk relaxed rondrijden en wat winkelen.
    Goede terugvlucht en alvast welkom thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat rond toeren vinden wij ook erg leuk, de richting Clermont met z'n heuvels is fraai, je hebt er weer een mooie dag van gemaakt !!

    BeantwoordenVerwijderen