woensdag 24 april 2013

Dag 9 - Shoppen in Clermont en varen in Downtown Disney


Het wordt een stralende dag. Ik heb lekker geslapen, lekker ontbeten, en wil vandaag graag weer naar de Walmart verderop in Clermont. Daar ben ik al een hele tijd niet meer geweest maar kan me nog herinneren dat het een mooie en rustige zaak is.

Maar eerst de blog van gisteren in Blogger zetten bij McDonalds, die hier ook gratis wifi biedt. Met het modem in mijn eigen huis ben ik helemaal klaar want daar is niet mee te werken, zo onbetrouwbaar. De blog over Busch Gardens bevat heel veel foto's en enkele filmpjes, dus dat duurt wel een uurtje. Maar het is allemaal prima te doen onder het genot van een breakfast burrito en een "kleine" koffie. Wat een verademing om met ononderbroken internet te werken!

Daarna onderneem ik de vrij lange maar prachtige rit op route 27 north, richting Clermont. Al van verre zie ik de op een hoge heuvel gebouwde Walmart, wat een mooie setting! Ik koop er niet veel, slechts de laatste pakken melk en water en een zakje houten golftees voor het geval ik toch nog zin krijg om een bezoek te brengen aan een driving range. Het wordt iets minder warm dus zou het dragelijk kunnen zijn. Ik zie wel.

Terug naar huis om de melk in de koelkast te leggen, en dan op naar Downtown Disney. Ook daar ben ik al een tijdje niet geweest. Er volgt een leuke rit via de World Drive, tussen de andere touristen in hun auto's, campers en charterbussen. Wat is het leuk om hier weer te zijn, het ziet er allemaal heel feestelijk uit met de prachtige beplanting en fel gekleurde gebouwen. Natuurlijk speelt het mooie weer ook een grote rol. De auto parkeer ik aan het begin, bij Westside.





Daar loop ik langs het mooie meer naar het andere eind, Disney Quest. Met de boot van dienst laat ik me terugvaren naar het begin.







Even lekker op een bankje langs de kant van het meer zitten en genieten van al het moois dat is te zien. Het is een pretpark op zich, en nog gratis ook. Na een half uur ga ik weer huiswaars alwaar het zwembad op me wacht.

Er is niet veel eten meer in de koelkast: een diepvriespizza en een diepvriesmaaltijd van Boston Market. Die laatste, meatloaf with mashed potatoes and gravy laat zich goed combineren met de blikspinazie. Het smaakt perfect. Ik stort me weer op mijn boek met koffie en een brownie. Ik heb nog 2 dagen te gaan en die ga ik, uiteraard, zo optimaal mogelijk benutten, maar daar ga ik morgenochtend over nadenken. Nu: rust!

6 opmerkingen:

  1. Had ik je blog helemaal gemist tot vandaag toe! Moet nog even bijlezen maar het viel me wel op dat je villa erg op die van ons waar we in september waren, lijkt. En na het bestuderen van de foto's blijkt het gewoon dezelfde te zijn! Das toevallig.
    Ik wens je nog een prettige laatste dag en ga tussen het inpakken door (want wij gaan zaterdag al weer) de rest van je blog lezen.

    groeten,

    Monique (Mushu, 3 girls in Florida)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo 3 girls! Wat toevallig dat jullie ook dit huis hadden. Ik heb er van genoten, heel ruim en veel privacy rond de pool, maar het modem....een ramp!
      Naar welke wijk gaan jullie dit keer toe? Goede reis zaterdag. Er wacht jullie prima weer (85F, licht bewolkt en een kleine kans op regen).

      Verwijderen
  2. Hoi Erik,
    Je hebt weer mooie dagen achter de rug. Wat fijn dat je zo genoten hebt in Bush Gardens, dan is het het ritje erheen dubbel en dwars waard, toch?
    Nog maar twee dagen te gaan, time flies when you're having fun!

    Nog twee mooie en lekker relaxte dagen gewenst!!

    Enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit tussen de verslagen te kijken en zie de jouwe er tussen staan. Gelijk even alles gelezen..Wel leuk om te zien dat we ook een villa in Lindfields hebben gehuurd, ben ook erg benieuwd hoe het ons daar gaat bevallen.
    Jammer dat er in jou villa wat puntjes zijn waar aan gewerkt moet worden, maar dat mag de pret niet drukken.
    Ik wens je nog hele fijne dagen daar!

    Groetjes Natalie (Damian08)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een lekkere dag Eric, de rit naar Clermont is ook moei met die heuvels en de walmart daar bovenop. Nog heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dagje weer, ik ben geen Disney fan, maar vind Downtown Disney wel erg leuk.
    Geniet nog even van de laatste dagen!

    BeantwoordenVerwijderen