woensdag 24 april 2013

Dag 8 - Busch Gardens


Ik doe 's morgens vroeg de lamellen open en ik zie gelukkig een blauwe lucht! Busch Gardens gaat vandaag definitief door! Ik wil bijtijds vertrekken, dan is het nog niet zo warm en de dieren zijn meer actief. Om kwart voor negen trek ik de voordeur achter me dicht. Op de snelwegen is het niet meer zo druk dus dat rijdt heerlijk door. Het park is makkelijk te vinden, en na een uur parkeer ik de auto op de immens grote parkeerplaats. Een treintje brengt vervolgens iedereen naar het dierenpark.


 Het is allemaal keurig geregeld. Omdat ik al een kaartje op zak heb mag ik direct door de toegangspoort. Eerst even de inwendige mens versterken want er is heel wat af te lopen.

Ik moet lachen om al de dieren die rond de stoelen en tafels lopen in de hoop een hapje te verschalken. Met dieren bedoel ik geen mussen, die je in ons land zo vaak ziet bedelen, maar ibissen, eekhoorns en een enkele meeuw. Uiteraard viel er soms zomaar iets van mijn bord op de grond. Tijd voor het serieuze werk, en we gaan linksom naar de kangaroos en walibis. Het is al warm en de meeste dieren liggen lekker te luieren in de zon. Een enkeling wil wel even naar het hek komen voor een brokje droogvoer en een aai. Ze hebben een hele donzige vacht. Erg leuk om voor het eerst in m'n leven een kangaroo te aaien.























Er is heel erg veel te zien en te doen in dit park, dus hou ik me bij de hoogtepunten van dit bezoek, en de foto's verderop vertellen zo'n beetje het hele verhaal. Dan op naar het gedeelte waar je de lori's kunt voeren. Dat is altijd zo leuk, het zijn zulke leuke vogels. Met een heel duur cupje nectar in de hand stap ik de afgesloten kooi binnen en al gauw heb ik beet. Er is een Lori bij met maar 1 oog. Die mag extra lang op m'n hand blijven zitten; de brutale soortgenoten wimpel ik doeltreffend af. Ik ken m'n pappenheimers nu wel...




















Een stuk verder liggen tijgers lui in hun fraai vormgegeven wereldje. Er is een witte tijger bij die vlak voor de dikke ruiten heen en weer loopt. Hij kijkt me kort aan, en gaat plotseling voor mij op z'n achterpoten staan en doet een soort schijnaanval. Ik schrik er wel een beetje van, maar met dat dikke glas ertussen heb je natuurlijk niks te vrezen.





In de sectie Edge of Africa neem ik deel aan een safari met een Landrover die een kort traject tussen de wilde dieren aflegt over heuvels en door plassen, alles van levendig commentaar voorzien door een kordate jongedame aan het stuur. Volgens mij is ze aan de energiedrank. Al met al is dit een zeer leuk uitje.

































Maar Busch Gardens bezit ook nog een flink aantal achtbanen, botsautootjes, en nog meer van dat soort vertier. Ik doe een paar van die achtbanen. De eerste, Sheikra genaamd, is er zo eentje waar je met je voeten vrij hangt en met iets van vijf personen op een rij zit. Het begint goed (heftig), maar bij de laatste top staan we wel erg lang stil. Er blijkt een technisch mankement te zijn, maar na 10 minuten van het fraaie uitzicht op Tampa en omgeving te hebben genoten, storten we met z'n allen de laatste diepte in. Ik heb er erg van genoten, ondanks de tussenstop. De botsauto's zijn natuurlijk altijd goed voor veel lachsalvo's. Het is de bedoeling om 'netjes' met z'n allen linksom langs de wanden te rijden, en geen frontale botsingen te maken, maar na korte tijd wordt het een grote chaos want wat je juist niet wil is netjes rijden in de botsauto's. Iedereen moet wel een duw of een frontaaltje incasseren, worden afgesneden en bumperkleverij tolereren.  Geen sheriff te zien, so let's go for it! De tweede achtbaan is van een ander type; daar ga je niet zozeer van hoog naar laag, maar maak je met hoge vaart zeer scherpe bochten. Nou, dat is ook best angstig en je hoopt voortdurend dat de wagentjes goed bevestigd zijn. Goed uitgeschud loop ik de rest van het park uit, neem nog een ijsje en bekijk de souvernirshops, alvorens een even vlotte terugreis te maken naar de lekker koele woning in Lindfields. Dit was een geweldig leuke dag en een herhaling waard.

PS de rest van de foto's en films zal ik in een latere blog zetten. Ik heb het werken met het modem thuis opgegeven en moet het nu hebben van de wifi van de nabijgelegen McDonalds.

2 opmerkingen:

  1. Wat een topdag in Busch Gardens Eric, leuk de walibi's en de Lorikeets gevoerd. Als één van de weinige heb jij de extended trip in Sheikra ... de rit naar Tampa meer dan waard toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verslag! En jij had wel mazzel met de witte tijger, bijna iedereen wiens blog ik lees haha. Ging eigenlijk speciaal hiervoor naar Busch Gardens maar ze lagen te slapen toen ik kwam :-( En lagen ook nog ver weg...
    Jammer van je modem!

    BeantwoordenVerwijderen